بیمارستان قدیم قشم پروژه بعدی زمین خواری / وقتی تجارت جایگزین سلامت می شود + سند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 15 مرداد 1394
بازدید : 411
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بیمارستان قدیم قشم پروژه بعدی زمین خواری / وقتی تجارت جایگزین سلامت می شود + سند

بیمارستان فاطمه الزهرا(س) که یکی از پرحاشیه ترین بیمارستان های استان هرمزگان در چند سال گذشته بوده است ، امروز برخلاف میل مردم ، امامان جمعه شهرستان قشم و قول های مسئولان حوزه سلامت در حال تبدیل شدن به مجتمع تجاری است.

 zaminkhari-346x256

به گزارش عصر بشاگرد، حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار ، امام جمعه شهرستان قشم درگفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز از  قشم ، با اشاره به نامه اخیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به شهردار قشم و تقاضای وی مبنی بر تغییر کاربری بیمارستان فاطمه الزهراء (س) گفت : خیلی تلاش شد ،  تا با کمک مسولان ارشد شهرستان و استانی  و با دستور رییس جمهور بیمارستان جدید قشم به وزارت بهداشت داده شود که این یک اتفاق خوب بود ولی مسئولان حوزه پزشکی به وعده ها خود عمل نکرده اند.

وی افزود : رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان متعهد گردید که بیمارستان قدیم تعطیل نشود و هیچ گونه تغییری در کاربری بیمارستان فاطمه الزهرا(س) انجام نشود اما متاسفانه این وعده ها عملی نشد و دانشگاه علوم پزشکی دندان طمع برای ورود به فاز تجاری تیز کرده است .

امام جمعه شهرستان قشم با بیان اینکه قشم نیازی به مجتمع های تجاری ندارد و هنوز مشکل وضعیت بهداشت و درمان در این جزیره حل نشده است اظهار داشت : متاسفانه در قشم بعضی از مسایل را تعداد محدودی که زمین خوارهستند و به دنبال منافع شخص خود هستند تصمیم گیری می کنند .

حجت الاسلام جوکار تصریح کرد : بیمارستان قدیم قشم با کمک خیرین و مردم ساخته شده است و به عبارتی می توان گفت این بیمارستان موقوفه است و متعلق به عموم مردم است دانشگاه علوم پزشکی باید به مشکلات حوزه سلامت بپردازد .

وی با بیان اینکه اداره کردن حوزه سلامت به سلامت نفس نیاز دارد ، افزود : دستگاه های ذی صلاح از جمله دستگاه های قضایی ، اطلاعاتی ، امنیتی و نظارتی از این زمین خواری جلوگیری کنند .

بیمارستان قدیم قشم متعلق به مردم جزیره است

شیخ‌عبدالرحیم خطیبی ، امام جمعه اهل سنت شهرستان قشم در این باره به خبرنگار هرمز گفت : بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) قشم در قطعه زمینی با مساحت ۱۶ یا ۱۷ هزار متر در در ده‌ها سال قبل با بلند نظری مسئولین وقت برای امر درمان مردم در نظر گرفته شده که متاسفانه این‌روزها شایعاتی برای تغییر کاربری آن به گوش می‌رسد .

وی زمین و ساختمان بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) قشم را متعلق به مردم دانست و اظهار داشت: عده‌ای می‌خواهند این زمین را که متعلق به مردم است تغییر کاربری بدهند اما چه معنی دارد که با افتتاح بیمارستان پیامبر اعظم(ص) بخواهند اموالی را که متعلق به مردم است از آن‌ها بگیرند؟

این مسئول با بیان این‌که نظر مردم در مورد تغییر کاربری زمین بیمارستان قدیم قطعاً منفی است از نگرانی‌های مردم در این مورد خبر داد و افزود: از مسئولین می ‌خواهم تا با بلند نظری در این مورد تصمیم‌گیری کنند چرا که مسئله درمان شهرستان قشم با یک بیمارستان حل نمی‌شود و این کار نیازمند بلند نظری مسئولان است .

شورای شهر به شدت با تغییرکاربری مخالفت است

 محمدرفیع پورمولوی با اشاره به نگرانی‌های عمومی با توجه به ضروت وجود فضای مناسب درمانی برای شهروندان، با صراحت با تصمیم جدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی مخالفت کرد .

وی افزود : دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به عنوان متولی درمان استان هیچ زمین و ملکی قابل مقایسه و قابل جایگزین با زمین بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) ندارد که بتواند جوابگوی نیاز رو به رشد مردم به خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان باشد .

پور مولوی بیان کرد : ملک بیمارستان پیامبر اعظم‌(ص) متعلق به سازمان منطقه آزاد قشم است که با عقد تفاهم‌ نامه‌ی بهره ‌برداری به صورت حق انتفاع به مدت ۲۰‌سال در اختیار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان قرار گرفته و هیچ تضمینی برای تداوم این روند در آینده وجود ندارد .

این مسئول با اشاره به موقعیت خاص بیمارستان فاطمه الزهرا(س) گفت: از جهت دسترسی به تمام نقاط شهر این بیمارستان در بهترین‌ترین موقعیت ممکن برای وجود یک مرکز درمانی  قرار دارد که تمامی نقاط تجاری و مسکونی شهر به سهولت به این مکان دسترسی دارند .

پورمولوی تصریح کرد: در حال حاضر مراکز تجاری به وفور در سطح شهر و جزیره وجود دارد و هیچ توجیهی برای تبدیل و تغییر کاربری تنها مرکز درمانی متعلق به دولت به مرکز تجاری وجود ندارد؛ رئیس شورای شهر قشم در پایان گفت: در حالی که مردم شهرستان قشم از کمبودهای شدید بهداشتی و درمانی رنج می‌برند، پرداختن مسئولین دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی بهداشت و درمان، به امور تجاری، جای تعجب دارد .

حال باید دید بعد از اتفاق های زمین خواری های پی در پی و فروش فرودگاه قدیم جزیره قشم ، آیا بیمارستان قدیم این شهرستان  نیز  با  نبود  نظارت  قوی  به تاراج می رود ؟

 

منبع: شبكه اطلاع رساني هرمز





:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: بیمارستان فاطمه الزهرا(س)،پروژه بعدی زمین خوار،بیمارستان قدیم،قشم، شبكه اطلاع رساني هرمز،درحاشيه ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 1663
بازدید کل : 125109
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com